Techniškai sudėtinga ir brangi prekė – ar lengva ją pakeisti?

aut. andyiViena iš dažniausiai pasikartojančių problemų keičiant prekes – techniškai ir brangiai kainuojančių prekių keitimas. Civilinis kodeksas (6.363 str. 6 d.) numato, kad pakeisti techniškai sudėtingą ir brangią prekę pirkėjas turi teisę reikalauti, jeigu tos prekės kokybei nustatyti reikalavimai iš esmės pažeisti. Iš vienos pusės, teisės aktai suteikia vartotojui galimybes pasirinkti kuria teise jam pasinaudoti nusipirkus nekokybišką prekę, t.y. keisti, grąžinti, reikalauti, kad būtų sumažinta kaina, taisyti prekę pardavėjo sąskaita.

Iš kitos pusės, tie patys teisės aktai numato ir techniškai sudėtingos bei brangios prekės keitimo apribojimus. Tokios prekės gali būti keičiamos, jeigu nustatyti kokybės reikalavimai yra iš esmės pažeisti (pvz., prekė neatlieka savo funkcijų). Čia kyla nemažai problemų, visų pirma, kas yra techniškai sudėtinga ir brangi prekė bei kaip ir kas gali nustatyti esminius kokybės pažeidimus.

Jeigu vartotojas nusprendžia ginčytis su pardavėju, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija gali pasitelkti ekspertus nustatant ar kokybei nustatyti reikalavimai yra iš esmės pažeisti. Matyt reikėtų aiškesnio teisinio reglamentavimo ir teismų praktikos šioje srityje.

8 komentarai

  1. agne

    Noriu tik patvirtinti, kad vartotoju teises reglamentuojantys teises aktai yra sudetingi, ju daug. Del to be specialisto pagalbos neimanoma suprasti. Pasirodo, kad dar egzistuoja tam tikros isimtys keiciant prekes. Is kur eiliniam vartotojui zinoti siuos niuansus.

    Atsakyti
  2. eduardas

    Susiduriau su labai sudetinga kompiuterio grazinimo procedura. Tai tik dabar supratau, kad matyt kompiuteris yra priskiriamas prie sudetingu ir brangiu prekiu. Nesuprantu kodel, taciau turejau gauti pazyma is garantinio serviso, kad kompiuteris nepataisomas, paskui ilgai spresti klausimus valstybinėse institucijose. Ar gali kas nors atkreipti dėmesį, kad ginčai sprendžiami labai sudėtingai ir ilgai. Mano nuomone, tai reikėtų kažkaip supaprastinti.

    Atsakyti
  3. erna

    Nesuprantama, kodėl tokia išimtis egzistuoja. Reikėtų tokių teisės aktų, kuriuos visi suprastų ir visiems būtų prieinami, dabar gi – tikrai sudėtinga suprasti ir vykdyti.

    Atsakyti
  4. antanas

    Mano nuomone, reglamentavimą reikėtų tobulinti. Nors, iš kitos pusės, verslas taip pat patiria nuostolių kai prekės yra grąžinamos. Verslui labiau tiktų, jeigu tos prekės būtų remontuojamos, o ne keičiamos ir grąžinamos.

    Atsakyti
  5. hm

    na taip, verslas patiria nuostoliu del grazinamu prekiu… taciau ka daryti pirkejui, jei kompiuteris genda pastoviai… ir pastoviai sugenda pagrindines dalys jo dalys (kietas diskas, sistemine plokste). Jas pakeicia… praeina pora men ir vel tas pats? Ar tai gali buti kokybiska preke? Ar vartotojas nepatiria nuostoliu…nes negali naudotis kompiuteriu… ji menesi taiso… o pirkejas moka pvz uz interneta menesini mokesti…

    Atsakyti
  6. irina

    Mano nuomone, turėtų būti užtikrintas efektyvus skundų nagrinėjimas. Gilinausi kiek valstybės institucijų nagrinėja skundus dėl nekokybiškų prekių. Supratau, kad jų yra labai daug, o vartotojui tai sukelia didelių problemų, nes neaišku į kurią reikėtų kreiptis.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *