Pardavėjų galvos skausmas – piktnaudžiaujantys savo teisėmis vartotojai

Perskaitę straipsnį „Lietuvos ryte“ apie „piktnaudžiaujančius“ savo teisėmis vartotojus, tegalime pasakyti tiek, kad taisyklių dėl prekių keitimo ir grąžinimo pinklės yra įsukusios visas puses – tiek vartotojus, tiek verslininkus.

Anot pardavėjų, dėl nereikšmingų gedimų klientai grąžina kompiuterius, televizorius, kitas prekes likus kelioms dienoms iki dvejus metus trukusio garantinio laikotarpio pabaigos. Jie turi tokią teisę – reikalauti įrenginį remontuoti arba sugrąžinti pinigus. Dėl to nuostolių patiriantys verslininkai norėtų keisti prekių keitimo, grąžinimo ar jų trūkumų kompensavimo tvarką. Siūloma, kad sugrąžinant naudotą ar sugedusį televizorių būtų įvertinamas prekės nusidėvėjimas, o pirkėjui kompensuojama ne visa pirkinio suma.Bet ar iš tiesų vartotojai „piktnaudžiauja“?

4 komentarai

  1. Marius

    tikrai nepiktnaudžiauju…
    kai gamintojui ir pardavėjui sakai 1:1 situaciją, simptomus ir t.t.
    gamintojas sako OK, tikim, vežk pardavėjui, pakeis/remontuos ar dar kažką.
    o pardavėjas išvadina vos ne durneliu ir net nelabai tiki paduotais įrodymais.

    jei man lengva įtikint gamintoją, ar pardavėjui bus sunku? nemanau – greičiau jau tingi ir tiek.

    Labai viskas priklauso nuo vadybininko, vienas prekę priims, atsiprašys, kad pačiam nė nekils noras pinigų prašyt, paimsi analogišką kaip pakaitalą. O kitas vos ne bimbalais apšers, tai po tokių tik teismintis norisi.
    o tie nereikšmingi gedimai, kur mini prekybininkai… reiktų žvilgterėti į sąrašą, kokie ten jie?

    Atsakyti
  2. aiste

    Na, taip, vartotojai piktnaudžiauja. O verslininkai ar nepiktnaudžiauja grūsdami mums nekokybiškas prekes. Tegu neveža nekokybiškų prekių tai ir vartotojai bus sąžiningi.

    Atsakyti
  3. kestutis

    Na, labai idomu. Ir del to, kiek supratau, reikes teises aktus keisti, kad vartotojams butu blogiau, o pradavejams- geriau, Hmm

    Atsakyti
  4. egle

    Viena iš pagrindinių problemų, su kuriomis susidūriau, tai neaiškus vartotojų teisių reglamentavimas, nusipirkus nekokybišką prekę. Pavyzdžiui, nusipirkus netinkamos kokybės kompiuterį, jis pagal teisės aktus yra priskiriamas sudėtingoms ir brangioms prekėms, todėl vartotojas yra verčiamas pirmiausia remontuoti prekę. Remontuodamas daugelį kartų, jis susiduria su laiko bei kitais nuostoliais. Nėra nustatyta, kad pardavėjas juos turėtų atlyginti.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *