Nekokybiškų prekių keitimas ir grąžinimas

 407778776_1c3a31c990
Naujas Europos Komisijos pasiūlymas

Praeitų metų pabaigoje Europos Komisija priėmė pasiūlymą dėl naujos Vartotojų teisių direktyvos, kurioje numatoma sudaryti  geresnes sąlygas vartotojams pirkti internete ir parduotuvėje. Šis pasiūlymas apima ir prekių keitimą bei grąžinimą, numatant bendras garantinio remonto, grąžinimo ir garantijų taisykles visoje ES. Kad Vartotojų teisių direktyva įsigaliotų, jai turi pritarti Europos Parlamentas ir ES ministrų taryba.

Prekių keitimas ir grąžinimas Lietuvoje

Peržiūrėjus vartotojų skundų statistiką, nesunku pastebėti, kad dominuoja skundai dėl nekokybiškų prekių. Nemažai jų yra dėl baldų, avalynės, elektrotechnikos gaminių. Prisimenu neseną atvejį, kai paskambino vartotoja ir paprašė konsultacijos. Situacija buvo tokia: naujai nupirkti batai dažo, dėl to jų neįmanoma nešioti. 

Atrodytų, paprasta situacija. Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės numato, kad  šiuo atveju vartotojas turi teisę savo pasirinkimu prekę grąžinti, keisti, reikalauti, kad būtų sumažinta kaina ar nemokamai ją taisyti. Tačiau, kartais situacijos būna ne tokios paprastos kaip ir  mūsų konsultacijos prašiusiai vartotojai. Viena iš pagrindinių problemų šioje istorijoje – informacijos suteikimas. Prieš perkant prekę vartotoja nebuvo informuota apie tai, kad batai gali dažyti. Ši informacija buvo pateikta ant batų dėžutės , t.y. po to, kai vartotoja jau nusipirko batus.

Ką reikėtų keisti?

Kaip ir buvo minėta anksčiau priimtas naujas Europos Komisijos pasiūlymas dėl Vartotojų teisių direktyvos. Atsižvelgdami į savo patirtį, parašykite kaip turėtų būti tobulinamas prekių keitimo ir grąžinimo reglamentavimas, kokį jį norėtumėte matyti.

69 komentarai

  1. Arnoldas

    Pagrindinė problema, su kuria susiduria vartotojai yra savo teisių nežinojimas. Šiuo metu per mažai yra kalbama apie jas, mes girdime tik fragmentus. Manau, kad gal ir nieko nereikėtų keisti, bet vartotojų švietimo reikėtų daugiau.

    Atsakyti
  2. Živilė

    Būtų labai gerai, jeigu informaciją apie prekių keitimą ir grąžinimą būtų galima surasti vienoje vietoje. Dabar gi ši informacija yra išbarstyta, labai sunku susigaudyti.

    Atsakyti
  3. as

    Noretųsi, kad nusipirkę nekokybiškas prekes, nebūtume laikomi kažkokiais nevykėliais, kad būtų galima paprastai išspręsti skundą.

    Atsakyti
  4. Polina

    Ir mes, vartotojai, ne visada būname sąžiningi, todėl kai iš tiesų reikia pakeisti netinkamą prekę, mumis nenori tikėti. Mūsų pažįstami džiaugėsi, kad surado būdą, kaip pigiau įsigyti įvairius daiktus. Kai jie užsimanė pasikeisti baldus, tai panaudojo kitų savo pažįstamų patirtį. Kuomet baldai jau atvežti ir surinkti, tuomet reikia užsimanyti pavyzdžiui, kitos spalvos arba kitos spintelės formos, pažiūrėti ir pamatyti brūkšnelį, netinkamą tarpelį ar dar ką nors… Tada reikia ilgai ir nuobodžiai aiškinti, kad niekas netinka ir nemokėti pinigų. Ilgainiui visiems pabosta, gauni didžiulę nuolaidą, nemokamą surinkimą ir pan.
    Gal apsispręsti pirkti ar ne turėtume parduotuvėje ir atsakingiau rinktis ko norime. Aišku, kai išpakavęs randi sugadintą ar neveikiantį daiktą – keisti reikia. Bent man dar nepasitaikė, kad nebūtų pakeitę.

    Atsakyti
  5. edita

    jau trys sav .laukiu kol istengs whirpool atstovai atvykti suremontuoti indaploves.tai detales neturi,tai uzsakyta detale ne ten nuvaziavo….tiesiog kazkoks absurdas.

    Atsakyti
  6. Rimas

    ar dvirati isradinejame? Visos nors kiek vertesnes prekes turi 12-24 men garantijas. Net ir batai jei buvo blogai pasiuti yra taisomi pristacius per 14 dienu.
    Jei dazo – pareikalaukite baltos spalvos.
    jei nusipirkote baldus su sumontavimu iir radote ibrezimus ar sulauzymus – taj zinoma turi pakeisti. Jus gi mokate uz tai kad tu ibrezimu nebutu. O situacija – nemokesiu jau baigiasi. Nemoki- negausi.

    Atsakyti
  7. inga

    Zygio batuose Panoramoje pirktu batu kulnai apsilupiojo po dvieju kartu avejimo. Nors ir buvo nepraejes 14 d. terminas nuo pirkimo, parduotuveje uz nekokybiskus batus pinigu negrazino, o reikalavo juos palikti taisymui arba 10 dienu kazkokiam sprendimui priimti. Nors kituose pvz. CUP Reno jei neduok dieve kas garantinio laikotario metu atsitiktu pinigus grazina iskarto. Ir kaip galima palikti preke kokybei nustatyti uzinteresuotiems asmenims (parduotuves vedejai ar firmos direktorei), juk jie net nezada kviesti specialisto.
    Taip kad mielieji, neverta pirkti Zygio batuose Panoramoje, nes jei neduok dieve kas atsitiktu, tai dar ir sau nervus gadinsite, o jus laikys tuscia vieta. Jiems jokie istatymai negalioja, o ir kas jiems tas vartotojas?

    Atsakyti
  8. Rima

    Turiu beda,firmos vardu isigijau brangu kavos aparata.Garantija 25 men.Metu begije jis sugedo 3 kartus.Parasiau prasyma pakeisti nekokybiska preke i kta.Po dvieju savaiciu gavau neigiama atsakyma.Parduotuve motivuoja tuo,kad aparatas pirktas firmos vardu ir galejo buti naudojamas komerciniais tikslais.Firma musu maza,dirba 5 zmones(ne maisto paslaugu sektoriuje).Vartotoju teisiu agentura juridiniais neuzsiima(o ka juridinis ne vartotojas). Ar negali būti smulkios įmonės prilygintos vartotojams ir turėti tokias pačias teises kaip jie?
    Aparatas pirktas Kauno Akropolyje,elektro markte
    Ir seip nesiulau ten pirkti,nes prisikankinsit su remontais(kaip as)del prasto serviso ir poziurio i pirkeja.Kai kreipiesi i juos del problemos,su tavim elgesi kaip su vagim ar nusikalteliu

    Atsakyti
  9. Sonata

    Turiu problema ir noreciau patarimo.
    Pirkau telefona Tele2 salone. Po keliu menesiu nustojo veikti keli mygtukai. Kadangi garantinis laikas dar nepasibaiges, man ji pataise. Bet tik kuriam laikui…Po kazkiek laiko vel lygiai tas pats gedimas – tie patys mygtukai nebeveike. Vel sutaise, nes garantinis. Ir vel tik kuriam laikui…Lygiai ta pati gedima man jau taise 3 kartus, o siuo metu vel viskas kartojasi.Vel stringa, kol visai uzstrigs tie patys mygtukai…Kol dar garantinis, noreciau, kad pakeistu telefona į nauja.Nuo ko pradet “ kryziaus kelius “ reikalaujant pakeitimo? Salone apie tai uzsiminus, buvo tik pasakyta, kad nera ko tiketis gauti nauja telefona. Kur kreiptis?

    Atsakyti
  10. to sonata

    Sonata, Jums reiketu kreiptis i Valstybine ne maisto produktu inspekcija (www.inspekcija.lt). Problema su mobiliaisiais telefonais yra ta, kad jie priskiriami prie sudetingu ir brangiu daiktu. Jie gali buti keiciami ir grazinami, tik jeigu nustatyti kokybes reikalavimai yra is esmes pazeisti. Kas yra tie esminiai pazeidimai kol kas labai sunkiai sekasi nustatyti. Todel ir vartotojai paprastai verciami remontuoti daiktus.

    Jusu atveju, manytume, kad gedimas galetu buti priskirtas prie esminiu pazeidimu, kadangi negalite juo naudotis.

    Zita Ceponyte

    Atsakyti
  11. Rita

    Patys zmones savo elgesiu sugadinat grazius ir greitus grazinimus. Esu pardaveja ir tokiu klientu per diena prisiziurime labai daug kurie yra nepatenkinti. Jaigu zmogus nusipirkes preke nueina i kita parduotuve ir pamato keliais centais pigesne preke jisai pareina ir sako prasau grazinti pinigus preke negera. Kur teisybe?As manau kad zmonem yra per daug duotos teises prekiu grazinime. Arba nusiperka prekes kita diena pareina ir sako ai netinka dydis keisti nenoriu grazinkit pinigus o zmogau kur buvai pries perkant?O jaigu pardavejas zino nors truputi grazinimo teises paduoda lapa rasyti prasymui kuri galima svarstyti 10 dienu ohoho kas buna kokie skandalai. Tik vartotojas nori zinoti savo teises o nezinodamas ju iki galo rekia ir kelia skandalus. Manau kad patiems zmonems reiketu susimastyti kada verta grazinti preke o kada bereikalo ja parnesam ir su grazinimu ir keitimu butu kitokie reikalai.

    Atsakyti
  12. Rita

    laba diena,

    priesh metus bites salone pirkau mobluji telefona kuriam buvo suteikta 24 menesiu garantija. per metus telefonas sugedo jau 4 karta.kartojasi vis tas pats gedimas (tiesiog dingsta vajzdas ir ekranas pasidaro juodas, naudotis neimanoma)
    ar galiu reikalauti kad preke butu pakeista arba uz ja butu grazinti pinigaj? Nes dabar bites salone kategoriskai atsisake tai daryti, ir pasake kad jie nuvesh i savo taisykla, jej bus imanoma pataisyti, naujo telefono, o tuo labeu pinigu niekas negrazins.

    Atsakyti
  13. Zita Ceponyte to Rita

    Kaip jau mineta auksciau, mobilieji telefonai yra priskiriami prie sudetingu ir brangiu prekiu, todel ju grazinimas ir keitimas yra sudetingesnis (taip nustatyta teises aktuose). Jie gali buti grazinami (keiciami), jeigu nustatyti esminiai kokybes reikalavimu pazeidimai (t.y. telefonas tampa nefunkcionalus). Patariu Jums kreiptis i Valstybine ne maisto produktu inspekcija (www.inspekcija.lt) rastu isdestant problema. Mano manymu, Jusu nurodytas gedimas, galetu buti pripazintas esminiu, ir todel tokiu atveju galetumete telefona pasikeisti ar atgauti pinigus. Taciau tam, kaip minejau, reikalinga kreiptis i Valstybine ne maisto produktu inspekcija, kad si galetu atlikti ekspertize ir patvirtinti fakta, nes, kiek supratau, operatorius nepripazista to esminiu kokybes reikalavimu pazeidimu.

    Zita Ceponyte

    Atsakyti
  14. Rita

    Sveiki, dabar iškilo dar vienas klausimas dėl telefono pinigų grąžinimo.Je i vis delto Bites salonas pripazins kad is ju pirktas telefoas is tiesu yra nekokybiskas ir teiksis man grazinti pinigus, tai kokia turetu buti toji suma? Tiek, kiek telefonas kainavo priesh metus, kai ji pirkau (850lt), ar dabartine telefono kaina (499lt)?

    Didelis dekui uz atsakyma.

    Atsakyti
  15. Zita Ceponyte to Rita

    jeigu vartotojas preke perka uz konkrecia suma ir turi tai patvirtinanti dokumenta, tai esant prekei nekokybiskai ta suma ir grazinama.

    Atsakyti
  16. silvija

    sveiki, norejau pasiteirauti. vienoje parduotuveje pries 20 dienu pirkau striuke. ja isskalbiau kaip nurodyta etiketeje, bet ji visiskai susigadino.. ir manes visiskai netenkina dabartine kokybe.. turiu pirkimo kviteli. rytoi eisiu ir bandysiu ishsiaiskinti.. kur as galeciau kreiptis jei man nepavyks yrodyti tiesos (esu beveik 100% ysitikinusi,kad as liksiu kalta) Aciu.

    Atsakyti
  17. Silvijai

    Jeigu nepavyktų išspręsti ginčo, Jums reikėtų kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt).

    Atsakyti
  18. as

    Sveiki….mama vestuviu proga padovanojo is Zepter firmos peilius. Nepigus….Lb dziaugemes kol viena diena …tai buvo po 2 menesiu…..pamateme rudis ne tik ant tu peiliu kuriuos naudojom,bet ir ant tu,kurie ne karta nebuvo panaudoti. Nuneseme i ta firm,ir juos issiunte ekspertizei…Po savaites grazino tuos pacius atgal ir sake cia nieko tokio nera. Neleido pjaustyti citrinu…ar ne juokinga….Tai kam tie peiliai…del grozio…

    Atsakyti
  19. atsakymas AS

    Manome, kad galetumete kreiptis i Valstybine ne maisto produktu inspekcija su skundu (www.inspekcija.lt). Vartotojai pries perkant tokias prekes (peilius)kaip nurodete, turi buti ispeti apie tai kaip juos naudoti (Jusu atveju nepjaustyti citrinu). Taciau, jeigu surudijo ir peiliai, kurie nebuvo naudoti, kaip Jus teigiate, mums atrodyti, kad prekes nera kokybiskos.

    Atsakyti
  20. Irena

    Sveiki, man Elektromerkt pard.isigijus moulinex su ypatinga nuolaida prekes nepatikrino- grizus namo zinoma, ji neveike. grizome kita diena i pard.ir papraseme nutraukti „sutarti“ ir pareikalavome pinigus uz preke, is principo jau jos nenorejau,nes patyriau pries tai dideli nusivilima. Kaip ir auksciau rase kakzas, musu paprase uzpildyti prasyma ir laukti 10 dienu. pakiso po valandos ginco Valst.visuomenes sveikatos prieziuros tarnybos istrauka apie skundu del nekokybisku paslaugu nagrinejimo tvarkos taisykles,kurios taip , teisingai, nusako apie kosmetikos, tatuiruociu ir kitu paslaugos tiekejo skundu nagrinejimo tvarka, BET GI NIEKO BENDRO NETURI SU MANO PREKE. Tikrai savo prekes nepaliksiu parduotuveje nagrineti. isbandeme su kitomis sudedamomis dalimis-veikia. kaltina mus kad sugadinome kazka. Kvaila buvau kad iskarto nepatikrinome parduotuveje-nepareikalavome- pasitikejome, o ir patiriau gera stresa kita diena per konflikta. Apsaugos darbuotojas ID 066 net grasino. NIEKADA NEPIRKSIU DAUGIAU TEN.

    Atsakyti
  21. grita

    Laba diena, norejau pasiteirauti. Ar turėtų grąžinti pinigus už Philips elektros energiją taupančią lemputę ji kainvo 25 Lt ir veikė tik 2 val. , nors ant įpakavimo paršyta, kad degs 8 metus, į dieną vartojant 3 val. ta lemputė man degė iš viso 2 val. ir užgeso.

    Atsakyti
  22. Gritai

    2 val.. degusi lempute, manome, buvo nekokybiška. Jūs turite teisę grąžinti prekę pardavėjui. Reikėtų kreiptis raštu, o jeigu pardvėjas neatsako ar Jūsų netenkina pardavėjo atsakymas, turėtumėte kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt).

    Atsakyti
  23. soc.

    EB pagalba MIEŽINIAI DRIBSNIAI su kandim, parsinesi maiseli, o ten net nereikia praplest poko, jau matosi kruvos KANDZIU !
    Niekada nebuciau patikejus, kad supokuotame maiste, gali gyvent kazkokie KANDZIAI.
    Kur galima butu kreiptis tokiu klausimu?

    Atsakyti
  24. Atsakome Soc

    Turėtumėte kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir kuo skubiausiai pranešti apie Jūsų laiške minimą situaciją (www.vet.lt, nemokama telefono linija 880040403, kuri veikia ištisą parą ir poilsio bei švenčių dienomis)

    Atsakyti
  25. Kristina

    Laba diena, norėjau pasiteirauti. Nusipirkau Žygio batuose batus, modelis man gražus, dydis tinka, patogūs. Bet bėda ta, kad ėmiau spalva tokią, kurios būčiau nesiėmus, jei būtų buvus kita. Dabar savaitę aš tuos batus turiu, nenešiojau aš jų niekur, bet pamasčiau, na kad neturiu aš prie ko tų batų dėtis, ir kad spalva ne mano. Turiu dar visą savatę. Sakykit man prie čekio priklijavo lapuka kur rašo paskutiniam punkte „Pinigai už batus negrąžinami, jei avalynė jau kurį laiką buvo dėvima ir jums netiko dydis, modelis arba patai pasirodė nepatogūs“ o kaip dėl spalvos? Tuo metu nebuvo jokios kitos. o dabar man ji nelabai patinka. Ar verta mėgint, ar neverta nes nieko nebus

    Atsakyti
  26. Atsakome Kristinai

    Jusu atveju vartotojas turi teisę grąžinti batus per 14 d. nuo jų pirkimo, jeigu nepatiko modelis, spalva, komplektiškumas. Batai neturi būti nešioti ar praradę prekinę išvaizdą, sugadinti. Taigi pagal Daiktų grąžinimo ir keitimo taisykles, turite teisę grąžinti batus, jeigu nepatiko spalva.

    Atsakyti
  27. Ale

    laba diena,
    2009m gruodžio 21d. Vilniuje Akropolyje „Danija“ paruotuvėje nusipirkau batus.Batai kainavo 139lt.,galvojau kad brangiasni batai ilgiau nešiosis,tačiau sukydau.Prieš savaite pastebejau,kad šlapios kojos ir to pasekoje batų šonai prie pado(abiejų) atsilipdę.Ar yra kokia nors tikimybė ką nors reikalauti iš pardavėjų.Ačiū.

    Atsakyti
  28. Atsakome ALEI

    Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 14 str. 2. dalis sako, kad jeigu neįrodoma kitaip, prekės ar paslaugos trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo prekės perdavimo ar paslaugos suteikimo, laikomi buvusiais perdavimo ar suteikimo vartotojui metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su prekės, paslaugos ar jos trūkumo pobūdžiu. Manytume, kad prekė yra nekokybiška, todėl turite teisę ją grąžinti ir atgauti pinigus arba pakeisti. Pirmiausia kreipkitės į pardavėją, o jeigu netenkins jo atsakymas – į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt)

    Atsakyti
  29. rima

    Laba diena,
    2010 m. Sausio 29 d. Wawa batuose (Akropolyje) pirkau ilgaaulius batus (kaina299 lt.) Buvau apsimovusi iki 10 kartų. Šiandien pastebėjau, kad dešnio bato siūlė virš kulno apie 1,5 cm prairusi. Ar galiu tiketis pinigu grąžinimo arba batų pakeitimo kitais? Ar galite parašyti kuo vadovaujantis, galiu reikalauti savo teisių? Širdingai dėkoju už atsakymą.

    Atsakyti
  30. Atsakome Rimai

    Taip, Jus galite reikalauti grąžinti pinigus ar pakeisti batus, remdamasi Vartotoju teisiu apsaugos istatymu bei Daiktu grąžinimo ir keitimo taisyklėmis.
    Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 14 str. 2. dalis sako, kad jeigu neįrodoma kitaip, prekės ar paslaugos trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo prekės perdavimo ar paslaugos suteikimo, laikomi buvusiais perdavimo ar suteikimo vartotojui metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su prekės, paslaugos ar jos trūkumo pobūdžiu.
    Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės numato teisę vartotojui pasirinkti kokia teise naudotis, jeigu prekė yra nekokybiška – reikalauti grąžinti pinigus, pakeisti prekę, nemokamai sutaisyti ir pan.

    Atsakyti
  31. Saule

    Laba diena,noriu konsultacijos, prašau pagalbos….Vasario pabaigoje parduotuvėje,, Neto sport,, pirkom NIKE kedukus kurie kainavo 189 lt. Pirmą kartą susidūriau su tokia NIKE kokybe…kedai net nepraėjus mėnesiui visi sutrūkinėjo, oda atsilupo sau, užsirietė, žodžiu gavosi tragiški ir visiškai jau negalima jų dėvėti. Šiandieną nuėjau i tą parduotuvę, parodžiau kedukus , paprašiau kad pakeistų ar pinigėlius gražintų, bet pati parduotuvės vedėja su manimi grubiai bendravo ir aiškino kad normaliai nešiojant tokie batai negali taip atrodyti po mėnesio, gal tavo vaikas vaikštinėjo po balas, miškus ar laukus todėl jie sutrūko ir atsilupo. Ir pridūrė man kad čia šitei kedai nėra odiniai, o tik pakaitalas. Priekaištavo kad aš galbūt skalbimo mašinoje skalbiau ir t.t. Kaip supratote nieko nepešiau…apsiverkiau ir išėjau…pirkau tuos batukus spec. ne turguje, o firminėje parduotuvėje kad būtų kokybiški ir turėtų garantiją…Beja kai pirkome pardavėja mums juos pati atnešė ir labai gyrė, sakė lb. gerai nešiojasi, aš ir pati nusipirkus ir skalbimo mašinoj imetu skalbti..O kai paklausiau apie garantija ji man atsakė kad duoda tik 14 dienų. Kaip man toliau elgtis ir kaip susigražinti tai kas man priklauso. Gaunant mininuma tai labai skaudu…Ačiū

    Atsakyti
  32. Saulei

    Neziurint to, kad pardavejas suteikia 14 dienu garantija, vartotojas turi teise i tesine garantija, kuri yra 2 metai. Be to, Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 14 str. 2. dalis sako, kad jeigu neįrodoma kitaip, prekės ar paslaugos trūkumai, išaiškėję per 6 mėnesius nuo prekės perdavimo ar paslaugos suteikimo, laikomi buvusiais perdavimo ar suteikimo vartotojui metu, išskyrus atvejus, kai tai yra nesuderinama su prekės, paslaugos ar jos trūkumo pobūdžiu.
    Manome, kad tarp Jusu ir pardavejo jau yra kiles gincas, todel patariame kreiptis i Valstybine ne maisto produktu inspekcija (www.inspekcija.lt) su skundu.

    Atsakyti
  33. Rūta

    Nusiprkau Elektromarkt parduotuvėje skaitmeninį TV priedelį. Paveikė 4 dienas, o penktą dieną vaizdas pradėjo gesti ir visai dingo, tiesiog nebepagauna nei vieno kanalo. Be to vietoj lietuviškų raidžių dauguma žodžių rodoma su nelietuviškais simboliais ir tas manęs netenkina. Garantija suteikta 1 metams, tačiau pagal garantinį taloną taisymas užtrunka nuo 14 iki 45 dienų, o televiziją žiūrėti noriu dabar. Todėl norėčiau prekę grąžinti į parduotuvę ir atgauti pinigus. 14 dienų nuo pirkimo dar nepraėjo. Žinau, kad nuėjus į parduotuvę, nebus paprasta atgauti pinigus, todėl prašau patarti, kuo galėčiau remtis ir kokios mano perspektyvos šiuo atveju susigrąžinti pinigus.

    Atsakyti
  34. Rutai

    Jus galite gražinti prekę ne per 14 d. , kas taikoma tik kokybiškoms prekėms, tačiau per garantini laikotarpi, kas taikoma nekokybiškoms prekėms. Pirmiausia turėtume kreiptis į pardavėją su prašymu raštu, o jeigu pardavėjas nesutinka ar netenkina jo atsakymas – kreiptis su skundi į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt).

    Atsakyti
  35. Ugne

    Nusipirkau is Deichmann batelius, bet kita diena isejus i gatve ir greitu zingsniu paejus gal tik 50 metru, pastebejau, kad krenta nuo kulno juostele ir nesilaiko taip batas ant kojos, negalesiu niekur iseit. Norejau grazinti, bet nepriima, nes sako buvo panesioti. Ar jie teisus? turiu laikyti dabar juos tik spintoje?

    Atsakyti
  36. Atsakymas Ugnei

    Iš Jūsų laiško nėra aišku, ar Jūsų nusipirkta prekė yra kokybiška ar nekokybiška. Jeigu prekė yra kokybiška, tai grąžinant/keičiant ji neturi būti nešiota. Jeigu prekė yra nekokybiška, tai nėra svarbu ar prekė – nešiota ar ne. Vartotojas turi teisę šiuo atveju prekes keisti ir grąžinti 2 metų laikotarpiu, ir nesvarbu ar pardavėjas, kaip dažnai būna yra nustatęs batams labai trumpą garantinį laikotarpį.

    Atsakyti
  37. Modesta

    Laba diena, nusipirkau dvejas duris iš durų firmos. Pardavėjas už papildomą mokestį sudėjo spynų mechanizmus ir atvežė. Parsivežusi pora savaičių neardžiau pakuočių, kadangi namuose remontas, nenorėjau, kad durys prarastų prekinę išvaizdą. Tačiau pinigus sumokėjau. Po to, mano meistras susuko rankenas. Pastatė duris kambaryje, kol bus galutinai pabaigti likę darbai. Pamačiau, kad abejos durys skirtingu atspalviu, skirtingu atspalviu (net trijų) stiklai. Nekokybiškai suklijuotos pertvaros medinės tarp stiklų. Patys nuvežėm firmai, nes jie atsisakė parsivežt duris. Nuvežus su dekučiu į kurį buvo suvyniotos vienos durys, ji nuimant, prie pardavėjo akių paplėšėm apatinio kampo juostelę. Kokybės duryse – nerasta. Pardavėjas atsisako grąžinti pinigus, atsisako keisti, gali tik remontuot!!!!! Sakė gali pakeist stiklus ir vienas duris kurios tiesiog BAISIOS, isš kelių brokuotų bandyt padaryt vienas. Ar galima atsisakyti durų??? Kaip turėčiau elgtis?

    Atsakyti
    1. LVI Įrašo autorius(-ė)

      Atsižvelgiant į tai, kad Jūsų atveju yra reikalinga ekspertizė, turėtumėte kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt) su skundu.

      Atsakyti
  38. heleni

    pirkau pinigine lapkricio 3d. po keliu dienu traukiant kortele, kartu su ja pasirode medziagos siulai, siandien pardaveja pasake, kad ju garantija tik 14 dienu,gaila, mokejau uz ja ne mazai

    Atsakyti
  39. Atsakymas Heleni

    Nenusiminkite. Nežiūrint to, kad terminas yra pasibaigęs ir kad buvo nustatytas 14 d. garantinis terminas, vartotojas turi teisę grąžinti arba keisti prekes per 2 m. nuo prekės pirkimo dienos. Jūsų nurodytas defektas, manytume, gali būti priskirtas gamykliniam. Dėl šios priežasties galėtumėte keisti prekę ar ją grąžinti. Jeigu su pardavėju visdėlto nepavyktų susitarti, siūlytume kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt).

    Atsakyti
  40. Lina

    Norejau pasiteirauti,del avalynes grazinimo??Nusipirkau batus ,po savaites pajutau kad desines kojos batas yra su defektu..jauciasi iskilimas,ilgiau pabuvus skauda koja.Perkant pardaveja nemuse i kasa ,cekio negavau.Nunesiau pakeisti,batus paeme,bet nepakeite..Po 4 dienu pranese ,kad nekeis ,nes to defekto nematyti.Pardaveja pasake ,galite rasyti prasyma.O po to kreiptis i kokybes inspekcija.Bet..patare to nedaryti ,geriau pasiimti tuos batusir juos deveti.Nes apart jos,neirodysite to defekto ,nes jo nesimato.Tik sugaisite laika ir liksite be batu.Nes tas procesas labai ilgai trunka..Nezinau ,kaip elgtis toliau? Batai nepigus 430lt.O deveti ju neimanoma:(

    Atsakyti
  41. Atsakymas Linai

    Bet kokiu atveju būtina parašyti prašymą pardavėjui, o gavus Jus netenkinantį sprendimą (arba jo negavus iš viso) kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. Pardavėjas privalo Jums atsakyti per 10 dienų.

    Atsakyti
  42. Edita

    2010 m. vasarį nusipirkau ilgaaulius batus. Po poros savaičių šiek tiek atsiklijavo padas. Nunešiau atgal į parduotuvę, jie man juos suklijavo. Šią žiemą vėl pastebėjau, kad pradeda atsiklijuoti padas. Norėčiau pasiteirauti, ar tokiu atveju galiu grąžinti batus į parduotuvę ir dėl to atsiklijuojančio pado reikalauti grąžinti man visą už batus mokėtą sumą? Pirkimo kvitą turiu, nuo prekės pirkimo praėję 11 mėn., nuo pirmojo garantinio taisymo praėję 10 mėn.

    Atsakyti
  43. Atsakymas Editai

    Jusu situacijoje, manome, gali būti reikalinga ekspertize.
    Pirmiausia kreipkitės į pardavėją raštu. Jeigu netenkins jo atsakymas arba jis neatsakys visai, tuomet kreipkitės į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją (www.inspekcija.lt).
    Vartotojas turi 2 m. teisinę garantiją, kurios laikotarpiu gali kreiptis su pretenzija. Tačiau turi įrodyti, kad defektas yra gamyklinis.Iš kitų situacijų esame pastebėję, kad kartais, pardavėjai ginčija, jog jie įspėja vartotojus, kad kai kurie batai turi būti nešiojami tik atitinkamu oru.
    Labai skatiname Jus ginti savo, kaip vartotojo, teises.

    Atsakyti
  44. Daiva

    Nuo 2010 rugsejo iki gruodzio men.taisiausi auto servise masina, pakeite sena sankabos komplekta i nauja, uz kuria mokejau 1700lt .Bet masinos problema liko ta pati. Kadangi kantrybe truko, nuvaziavau i firmini servisa, ten pakeite ta pacia sankaba , masinos problema issisprende, bet vel teko moketi panasia suma. As paprasiau ta isimta sankabos komplekta man atiduoti, ir ji pristaciau i ta servisa kuriame ji buvo istatyta(matomai ji buvo brokuota), ir paprasiau grazinti pinigus.
    Jie pareiske, kad ja grazins tiekejui, tiekejas gamintojui, gamintojas darys ekspertize, ir tik po kokiu dvieju menesiu jie duos atsakyma. Nes grazinant sia sankaba pateikiau rastiska pareiskima, kuri man patvirtino parasu, bet po desimties dienu jokio atsakymo negavau. Ar jie turi teise tik po dvieju menesiu duoti man atsakyma, ir kaip toliau elgtis?

    Atsakyti
    1. LVI Įrašo autorius(-ė)

      Pardavėjas/paslaugos teikėjas negali atsakyti vartotojui po dviejų mėnesių. Pagal Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymą, pardavėjas/paslaugos teikėjas privalo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Šių dokumentų kopijos privalo būti pridėtos prie pardavėjo, paslaugų teikėjo atsakymo vartotojui. Vartotojų prašymus pardavėjai, paslaugų teikėjai nagrinėja nemokamai.
      Jeigu pardavėjas/paslaugos teikėjas per dešimt dienų nuo jūsų kreipimosi dienos neatsako, jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos (www.inspekcija.lt) bei į jos teritorinius padalinius dėl tolimesnių savo teisių gynimo. Vartotojas turi užpildyti prašymo (skundo) formą ir ją pateikti kartu su prekės ar paslaugos įsigijimą patvirtinančio dokumento kopija Valstybinei ne maisto produktų inspekcijai prie Ūkio ministerijos bei į jos teritorinius padalinius pagal savo gyvenamąją vietą. Valstybinė ne maisto produktų inspekcija jūsų skundą išnagrinės ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Tačiau jeigu dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vartotojo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, šios institucijos gali terminą pratęsti (su vartotojo sutikimu), bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Jeigu pardavėjas/paslaugos teikėjas atsisako tenkinti Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos pasiūlymą, tolesnis ginčas dėl vartotojo teisių gynimo perduodamas Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

      Atsakyti
  45. paulius

    sveiki, labai buciau dekingas jei pasakytumete ar galiu grazinti preke.pirkau IHEX navigacija UAB“ GPS sistemos“ Mazeikiuose kuri randasi pries boulinga.isbandyti neturejau laiko, nes sekancia diena turejau isvaziuoti i uzsieni.tai va, vaziuojant i kita sali, pradzioje kaip ir viskas gerai, bet ivaziavus i pirma kelio zieda , navigacija tiesiog uzstrigo ir i nieka neregavo.reikejo isjungti ir vel ijungus atsigavo iki sekancio ziedo, toliau vel ta pati problema.kadangi vykau i tokia sali kur ziedai ipac mieste kas keli kilometrai ar dar dazniau, tai ta navigacija buvo didziulis nepatogumas.netaip senai grizus i lietuva dar net nespejus nunesti navigacijos i ta parduotuvite ji mums isvis nebeisijunge kai reikejo skubiai vaziuoti iklaipeda,tiesiog juodas ekranas i nieka nereguoja.nunesem i ta parduotuvite, tai sekancia diena atidave,sake viskas gerai, veiks jums be problemu, sake kad buvo kazkas viduj, reikejo ar perkrauti ar kazka panasaus padaryti.taigi paemem ta navigacija, kazkaip savaite niekur nereikejo toliau vaziuoti, tai net nejungem.bet kai vakar kovo 25d ijungeme, mums praktiskai iskart pradejo tas ekranas balltuoti, nebebuvo to riskumo, neimanoma iziureti gatviu pavadinimus.tai iskart nuvezeme atgal i ta parduotuve.sake paskambins sekancia diena.taiva siandien skambina, sako reikia atiduoti i servisa tvarkiti, tai gali uztrukti nuo savaites iki dvieju…
    tokia gaunasi musu istorija, o kaip tycia mums navigacija ateinancia savaite bus reikalinga, esame suplanave kelione.norejau paklausti kokios yra musu teises?mums nereikalingas toks daiktas, kuris yra reikalingas bet kokiu metu, o jis pastoviai mus paveda, mums reika, kad jis veiktu visada.tai ar mes turime teise reikalauti kad grazintu pinigus, kad galetume nusipirkti normalia navigacija?pirkome ja 2010metu rugpjucio paciame gale.garantija dabar nepamenu ar tai metams ar tai dviems.bet idomu kad jie paimdami ta navigacija ir praeita karta ir si karta, mums israse savo ta lapa kuriame uzrase mano varda ir tel.bei prekes pavadinima, o paeme viska kas buvo navigacijos komplekte, dokumentus ir net ta garantine knigele, sake taip reikia.
    tai laukiame labai jusu atsakymo, ka daryti tokiu atveju.labai nesinori padaryti taip kad rasydami koki skunda , mes puse metu tos navigacijos nematysime, ji mums reikalinga artimiausiu metu, tam ir pirkome , mokejome virs 500litu, tai mums irgi nemazi pinigai.isanksto aciu

    Atsakyti
  46. Atsakymas Pauliui

    Didelė tikimybė, kad Jūsų prekė yra nekokybiška. Jeigu prekė yra nekokybiška, vartotojas savo pasirinkimu gali tą prekę keisti, grąžinti ir atgauti pinigus. Kadangi jau prekė buvo taisoma ir tinkamai neveikia, siūlome kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. http://www.inspekcija.lt. Minėta inspekcija turi ir skyrius kai kuriuose miestuose.

    Atsakyti
  47. Lina

    Laba diena,
    pas mane tokia situacija:
    nupirkau batus pries puses metu,labai brangius, uzsidejau tik pora kartu bet ju oda sutrukinejo, padas plyso. Pardaveja sake kad juos negalima nesioti tam tikru oru del to tap atsitiko.Bet as to nezinojau. Cekio neturiu.
    Ka daryti?

    Atsakyti
  48. Atsakymas Linai

    Pardavėjas privalo pateikti vartotojui informaciją prieš perkant prekę, įskaitant informaciją apie batus, kuriuos reikėtų nešioti tik tam tikromis sąlygomis. Kad informacija buvo pateikta, turi įrodyti pardavėjas.
    Pirkėjas, norėdamas pasinaudoti savo teisėmis, privalo pateikti pardavėjui dokumentus (čekis, banko išrašas ar kitoks pirkimą patvirtinantis dokumentas), patvirtinančius, kad prekė buvo pirkta pas konkretų pardavėją. Jeigu vartotojas neturi tokio patvirtinančio dokumento, prekė keičiama, grąžinama, nemokamai taisoma tik pardavėjo sutikimu.

    Atsakyti
  49. Egle

    Sveiki,
    Nusipirkau basutes iš Danijos, visų pirma, jos kiekvieną kartą po nešiojimo man nudažo kojas, bet čia dar nieko. Sekantis dalykas, pastebėjau, kad pradėjo skilti padas ir vos užtyškus lašeliui vandens ant odos, jis niekaip neišdžiūna. Ar čia skaitosi, kad man pardavė nekokybišką prekę? aš buvau užsidėjusi vos kelis kartus ir praėjo dar tik 10 dienų nuo pirkimo, o tiek problemų. ar aš galiu reikalauti kad man pakeistų basutes?

    Atsakyti
  50. vitalija

    Nusipirkau SUPER GLUE klijus,nors ant pakuotes galiojimo laikas nepasibaiges,bet atydarius pakuote pasirodo, kad klijai netinkami naudojimui nes visiskai sukieteje.Ar galiu susigrazinti pinigus uz nekokibiska preke?

    Atsakyti
  51. Indreee

    Sveiki!
    Noreciau siek tiek informacijos apie (ne)grazinamus juvelyrinius gaminiu. Nusipirkau apyranke su akmeneliai is parduotuves, ir tik uzsidejus visi akmeneliai pradejo byreti, tai nusprendziau grazinti, nes apyranke pasikabinus namie ant sienos ir ja tik ziureti , manau yra absurdas. Moku pinigus uz kokybiska gamini , kad galeciau pasipuosti. Tai va, ateinu i parduotuve po 4 dienu, isdestau savo apyrankes bedas, ir ji man labai protingu veideliu pasako, na tai as tau padet negaliu, as sakau kaip tai, o ji man juvelyriniai gaminiai negrazinami ir nekeiciami, patieskia ji man kazkoki ukio ministro isakyma, net ne istatytma, jog juvelyriniai gaminiai negrazinami! Bet kaip gi sitaip, galima elgtis as nesuprantu, paprasiau direktoriaus, bet jie atostogose. tai taip ir likau durneles vietoje, tai noriu as eiti uzteisybe dabar, kaip cia kas. Beto perkant jokio kvito nedave, nes uzsirase pirkima tik sasiuvinyje kazkokiame, ir taip pries perkant ji manes net ne perspejo, jog preke yra negrazinama! Manau, jei jau jie negrazina prekiu, turetu iskart informuoti, jog tas tas ir anas yra negrazinama! O dabar, ateik tik pirk , o poto spyga tau! Tai jei kas zinote ar as turiu kokia teise pasikeisti apyranke ar susigrazinti pinigus , parasau patarkite!!! aciu

    Atsakyti
  52. K_

    Egle, dėl dažymo sunku pasakyti, o štai skylęs padas – tai brokas, tokį batą galima grąžinti dėvėtą ir praėjus daugiau nei 14 d. Turėkite omenyje, kad kartais parduotuvės kreipiasi į ekspertus – kad tie patvirtintų arba paneigtų broką, tai reiškia, kad pinigus Jums gali grąžinti ne iš karto.

    Vartotojų teisėms skirtose svetainėse esama prašymo formų, kurios reikalingos, norint grąžinti brokuotą (bet dėvėtą) batą.

    Atsakyti
  53. Kristina

    Laba diena! Noreciau suzinoti informacija, vakar nusipirkau is MANGO aukstakulnius, kai parduotuveje matavausi lygtais viskas buvo ok, aisku dydi paemiau 36, nes koja ilenda, o kadangi nauji, neoratammpyti siek tiek nuspaude kojas. bet esme ne tame, esme tame, kada vakar vakare (bateliu pirkimo diena) gryzusi namo is miesto as pastebejau desines kojos kulno asimetrija, asimetrijos plika akim neizvelgsi, ja pastebejau tik pazvelgus i veidrodi.is pradziu pagalvojau kad gal pasirode ta asimetrija nes galva buvo kreivai pakreipta, bet paskui nusiovus batus juos kulnais atsukau i veidrodi asimetrija pasitvirtino, vienas batas yra palinkes i vidu, o is salies ziurint atrodo kad kulnas kreivas. galvoju eit pasikeit batu tikiuosi man juos pakeis, nes cia jau gamyklinis brokas butu. Kaip manote ar su tokia priezastimi man grazintu pinigus? batus jau buvau uzsidejusi i lauka.

    Atsakyti
  54. arunas

    Nusipirkau odinius batus už 360lt prieš savaitę iš danijos parduotuvės šiai dienai jie atrodo tarytum būčiau atnešiojes metus kokius oda susigarankščiavus viršutinė zomšinė dalis visa nusitrynus. Ar imanoma tai traktuoti kaip nekokybišką prekę ??? Gaila man tu 360lt :/ Plius kad dabar pasirinkimas arba vaikščioti su nudryskusiais „naujais batais“ arba pirkti kitus. :(

    Atsakyti
  55. Tadas

    Situacija su mob. telefonu., pardavėjas sutinka kad jis ir gamykliškai brokuotas ir sutinka jį keisti kitu, nes pirktas su sutartimi pinigų gražinti negali. Siūlo už tą pačią kainą kitą telefoną, bet tokio pačio jie neturi, o visi kiti jų siūlomi telefonai yra žymiai mažesnių parametrų. Klausimas į kokios komplektacijos jie privalo keisti? Aš tel rinkausi pagal kelis man svarbius parametrus: ekrano dydis 3,8 colio, procesoriaus sparta 1Ghz, kamera 5 Mpix.

    Atsakyti
  56. LVI

    Pardavejas (paslaugos teikejas) turi keisti į tokį patį telefoną, o jeigu neturi – jį surasti arba pakeiti į turimą telefoną, kuris turėtų tas pačias charakteristikas. Tačiau, tokiu atveju gali iškilti kainos klausimas.

    Atsakyti
  57. justina

    Sveiki,este parduotuveje nusipirkau batus, panesiojus menesi pamaciau kad skiriasi papuosimas, jis yra skirtingos odos. Batam duota metu garantja. Pakeisti kitos poros neturi, siulo persiuti, as nenoriu tiek sumokejus juos taisyti. Ar turiu teise atgauti pinigus?

    Atsakyti
  58. lina

    Sveiki,reikia pagalbos.Pries menesi nusipirkau nesiojama kompiuteri.Ryte ijungus matau,kad nesviecia LCD -ekranas.Ar cia skaitosi (esminis defektas?) kitaip tariant garantinis atvejis.

    Atsakyti
  59. anzh

    Laba diena,

    vienoje CUP parduotuviu pirkau batus (80eur), praejus menesiui po devejimo pastebejau, kad bato krastelis (ne pats padas, o sonas, t.y. jo krastas) pradejo sloksniuotis (dvieju odos sluoksniu suklijavimas) ir irti. Pasikartosiu, kad ne pats padas, nes galima butu teigti, kad blogai dejausi batus ir kulna deformavau pati, bet bato soninis krastas, pradejo listi siules. Nunesiau batus i parduotuve, po dienos paskambino – telefonu pasake, kad nusiunte i fabrika nuotraukas, kad tai ne gamyklinis brokas ir kad jokiu pinigu negrazins ir nieko nekeis. Batai odiniai, jeigu po menesio devejimo jau pradejo irti, tai kas bus po dvieju? Akivaizdu, kad tai brokas ir preke yra nekokybiska. Siuo metu pateiksiu rastiska prasyma pinigu grazinimo, remiantis 7 str. „prekiu kokybe“, 3 ir 4 punktais. Gavus rastiska asakyma kreipsiuosi i ne maisto produktu inspekcija. Ar teisingai darau? Ka patartumete? Aciu.

    Atsakyti
    1. LVI

      Sveiki,
      Kokybės garantija Europos Sąjungos šalyse galioja 2 metus. Labai teisingai darote, kad kreipsitės į pardavėją raštu. Atsakyti pardavėjas privalo per 10 dienų. Nesulaukę atsakymo arba jei jis jūsų netenkins, kreipkitės į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją. Primename, kad turite teisę pareikšti vieną iš šių reikalavimų:
      – pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke
      – per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus
      – gali vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą.

      Atsakyti
  60. Raimondas

    Sveiki, noriu grąžinti televizorių internetinei parduotuvei, ir susigrąžinti pinigus, jis dar garantinis, buvo remontuotas du kartus, trečią kartą nusprendžiau neberemontuoti. Reikia užpildyti aktą, kad neremontuosiu televizoriaus, tik nežinau tikslios akto formos, ar galėtumėt pasiūlyti nuorodą iš kur ją atsisiųsti, jų radau gal penketą formų ir nežinau, kuri yra tinkama.

    Atsakyti
    1. LVI

      Raimondai, oficialiai patvirtintos prekių grąžinimo akto formos nėra, todėl galite naudotis bet kuriuo šablonu, kuriame būtų pateikiama jūsų asmeninė informacija (vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys), pardavėjo rekvizitai, prekės pavadinimas, prekės pirkimo data ir kvito numeris, prekės kaina (grąžintina suma), bei nurodoma priežastis, kodėl prekė yra grąžinama.

      Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>