Ką reiškia atsisakyti vežti oro transporto keleivį ?

aut. svenwerkAtsisakymas vežti yra apibrėžiamas kaip situacija, kuomet oro transporto keleivis, nors ir turi galiojantį bilietą bei nurodytu laiku atvyksta registruotis, jį atsisakoma vežti dėl to, kad oro transporto bendrovė pardavė didesnį kiekį bilietų, negu yra lėktuve vietų (Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 261/2004, nustatantis bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju).

Atsisakymu vežti nelaikomas atsisakymas priimti skristi keleivius, kai yra pagrįstų priežasčių atsisakyti juos vežti, pavyzdžiui, sveikatos, saugos ar saugumo.

Kokios oro transporto keleivių teisės?

  1. Oro transporto vežėjas pirmiausia privalo ieškoti savanorių, sutinkančių atsisakyti rezervavimo mainais į kompensaciją, dėl kurios dydžio ir formos susitaria su keleiviu individualiai.
  2. Kiekvienam keleiviui  pateikti rašytinį dokumentą, kuriame pateiktos kompensavimo ir pagalbos teikimo taisyklės.
  3. Jeigu nėra savanorių, sutinkančių su oro vežėjo pasiūlytomis kompensavimo sąlygomis, jis gali atsisakyti vežti keleivius be jų sutikimo. Tokiu atveju, keleiviai turi teisę į a) kompensaciją (priklausomai nuo atstumo); b) į pasirinkimą atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu; c) rūpinimąsi juo (maistas ir gaivieji gėrimai, atsižvelgiant į laukimo laiką; galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti telekso ar fakso pranešimus arba elektroninius laiškus; apgyvendinimas viešbutyje tais atvejais, kai būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, arba kai būtina pasilikti ilgiau nei buvo numatęs keleivis;  transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą ir atgal). 

5 komentarai

  1. ksavera

    Tokių situacijų yra labai daug, tik kad aiškios literatūros mažai. Reikia skaityti originalius įstatymus, o tas trunka ilgą laiką. Gal galite kas nors parengti aiškų ir tikslų aprašymą.

    Atsakyti
  2. anele

    Svarstytina ar nebūtų tikslinga viename ES teisės akte nustatyti visas oro keleivių teises: tiek skrydžių atšaukimo, atidėjimo, tiek bagažo praradimo, vėlavimo, sugadinimo atvejais.

    Atsakyti
  3. aldona

    Ar nebūtų tikslinga tam tikrais atvejais, kai skrydis atidedamas ilgam laikui, pvz. 24 val., laikyti, kad jis jau yra skrydžio atšaukimas. Skrydžio atidėjimo atveju, vartotojas kompensacijos negauna, o skrydžio atšaukimo atveju – gautų.

    Atsakyti
  4. lukas

    Dažnai, kai atidedamas skrydis, oro keleiviai nesulaukia pagalbos, t.y. jiems nesiūlomi gėrimai, skambučiai ir panašiai. Šiuo atveju, vartotojas turėtų teisę reikalauti kompensacijos iš oro vežėjo.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *