Bagažas vėluoja: ar apginti keleiviai?

aut-laurabell3Vartotojai patiria daug nemalonumų dėl vėluojančio bagažo – dažnai būna taip, kad yra numatytas svarbus susitikimas, o drabužiai liko bagaže ir vartotojas yra priverstas pirkti naujus.  Kaip turėtų elgtis keleivis, kai dingsta jo bagažas? Visų pirma, jis nedelsdamas privalo raštu informuoti oro vežėją apie bagažo vėlavimo faktą. Jei dėl bagažo vėlavimo keleivis patyrė žalą (turėjo įsigyti drabužių, būtiniausių buities reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui jis turėtų pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos.  Jei bagažas neatsiranda per 21 d., keleivis turi teisę  reikalauti žalos atlyginimo, o toks prašymas oro vežėjui turėtų būti pateiktas kuo greičiau. Jeigu oro vežėjas atsisako atlyginti žalą, vartotojas turi teisę per 2 metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo. Aviakompanija gali atlyginti žalą iki 1150 eurų. Teisės aktai taip pat numato, jog oro vežėjas nėra atsakingas už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo, jei įrodo, kad ji ir jos darbuotojai bei atstovai ėmėsi visų prieinamų protingų priemonių žalai išvengti arba tai, kad jiems nebuvo įmanoma tokių priemonių imtis.

4 komentarai

  1. ula

    Tik reikia nepamiršti, kad būtina turėti čekius, tam, kad vartotojai atsilygintų žalą. Kitaip neįrodysi niekaip, kad pirkai, kad buvo žala. O įdomu kaip moralinė žala, ar gali būti atlyginama šiuo atveju?

    Atsakyti
  2. genadijus

    Kodel taip isblaskyta informacija, dalis informacijos vienos institucijos tinklalapye, dalis informacijos – kitos. Nejaugi neimanoma surinkti informaciją apie vartotojų teises vienoje vietoje ir paskelbti. Juk būtų labai patogu žmonėms.

    Atsakyti
  3. arvydas

    Butina suteikti vartotojams issamia informacija, tai turetu buti vienoje vietoje. Kiek supratau, atsilyginti zala vartotojams yra labai sudetinga. Juk visada bus sakoma, kad ememes priemoniu, jog zalos vartotojui butu isvengta

    Atsakyti
  4. darius

    Esu susidūręs su bagažo dingimu. Manau, kad nustatyti terminai pateikti skundui oro vežėjui yra per trumpi. Vartotojas dėl tam tikrų priežasčių gali nespėti kreiptis su skundu į oro vežėją. Todėl būtina nustatyti, kad minėti terminai būtų ilgesni. Iš kitos pusės, kompensacija už bagažo dingimą yra ribota. Jeigu vartotojas gali įrodyti, kad jis vežėsi daiktų už tam tikrą vertę, nesuprantama, kodėl jam nėra kompenuojama visa vertė.

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *