Atsakymas pardavėjui apie kompiuterių grąžinimą ir keitimą

Pardavėjas klausia: Ar galėtumėte parašyti kokiais teisės aktais vadovavotės komentuodami kokybiškų kompiuterių grąžinimo / negrąžinimo sąlygas?

Lietuvos vartotojų institutas atsako:  Atkreipiame dėmesį, kad žemiau paaiškiname situaciją, jeigu vartotojui yra nesuteikiama esminė informacija.

1)      LR vartotojų teisių apsaugos įstatymo 5 str.1 d. numato, kad vartotojui turi būti suteikta informacija valstybine kalba.

2)      LR  Civilinio kodekso 6.353 str. 1 d. numato, kad Pardavėjas nurodydamas parduodamo daikto etiketėse ar kitokiu būdu privalo suteikti pirkėjui būtiną, teisingą ir visapusišką informaciją apie parduodamus daiktus: jų kainą (įskaitant visus mokesčius), kokybę, vartojimo būdą ir saugumą, kokybės garantijos terminą, tinkamumo naudoti terminą bei kitas daiktų ir jų naudojimo savybes, atsižvelgiant į daiktų pobūdį, jų paskirtį, vartotojo asmenį bei mažmeninės prekybos reikalavimus. Pardavėjas, pažeidęs šią pareigą, turi atlyginti dėl to pirkėjo patirtus nuostolius. Civilinio kodekso to paties straipsnio 9 d. numato, kad jeigu pardavėjas nesudarė galimybės pirkėjui nedelsiant daiktų pardavimo vietoje gauti  6.353 straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją, tai pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti sumokėtą kainą bei atlyginti kitus nuostolius.

8 komentarai

  1. pardavėjas

    laba diena. dėkoju už išaiškinimą. Jeigu buvo įvykdytos aukščiau nurodytos sąlygos – buvo suteikta ne tik būtina, bet ir papildoma informacija apie kompiuterį, klientas buvo informuotas netgi apie teoriškai galimus nesklandumus – tai reiškia, kad kompiuteris yra NEgrąžintina prekė, kai jis yra tvarkingas ir atitinka kokybės reikalavimus? konkrečių kliento paminėtų grąžinimo priežasčių nenoriu viešai aptarinėti, bet pagrindinė priežastis – principas grąžinti nepatikusią prekę, būtent taip buvo išsireikšta.

    nenorėdami kelti triukšmo, kuris bet kokiu atveju nėra naudingas pardavėjui, priėmėme prekę atgal ir grąžinome pinigus, bet norėtume šį klausimą išsinagrinėti, kad ateityje būtų aišku kokiais atvejais mes privalome paklusti klientų principams, o kokiais atvejais tai priklauso tik nuo mūsų geranoriškumo.

    Atsakyti
  2. to pardavėjas

    Kokybiski kompiuteriai yra itraukti i kokybisku nekeiciamu ir negrazinamu prekiu sarasa, ir pagal teises aktus negali buti grazinti, keiciami (kaip kitos kokybiskos prekes, pvz. drabuziai, avalyne ir pan.) tik del to, kad nepatinka spalva, modelis ar komplektiskumas. Taciau, jeigu yra prekiaujama kompiuteriais internetu (elektronine prekyba), vartotojui yra suteikiama teise per 7 d.dienas grazinti preke pardavejui, nepriklausomai nuo to, ar ji kokybiska ar nekokybiska. Tai liecia ir kompiuterius. Taigi, isvada, vartotojo teises dar priklauso ir nuo prekybos tipo – ar tai iparstine prekyba ar prekyba internetu.

    Atsakyti
  3. pardavėjas

    malonu girdėti, kad ne tik vartotojas turi aibę teisių, bet ir pardavėjas jas turi… bet visgi ir vėl man buvo atsakyta ne ta forma, kuria prašiau – nurodykite prašau tikslų straipsnį su kokybiškų negrąžintinų prekių sąrašu, kur būtų aiškiai kalbama apie kompiuterius, nes be tikslios vietos straipsnyje niekam nieko neįrodysiu, remdamasis tik blog’e skelbiama informacija. Dabar radau tik tokį sąrašą :

    • parfumerijos, kosmetikos ir tualetiniai preparatai,
    • fotografijos ir kinematografijos prekės,
    • spausdintos knygos, reprodukcijos ir kiti poligrafijos pramonės dirbiniai,
    • audiniai,
    • kiliminės grindų dangos, išskyrus kilimus ir kilimėlius,
    • megzti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai,
    • kūdikių drabužėliai,
    • pėdkelnės, kojinės, puskojinės ir kiti panašūs dirbiniai,
    • siūti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai marškiniai, naktiniai marškiniai, pižamos ir panašūs dirbiniai,
    • kūdikių drabužėliai,
    • liemenėlės, juosmenys, korsetai ir panašūs dirbiniai,
    • perlai, brangakmeniai, taurieji metalai bei jų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją,
    • mašinos ir mechaniniai įrenginiai,
    • elektros mašinos ir įrenginiai, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai,
    • antžeminio transporto priemonės,
    • laivai, valtys ir plaukiojantys įrenginiai,
    • optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai,
    • laikrodžiai,
    • ginklai ir šaudmenys,
    • baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai,
    • žaislai, žaidimai, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis

    p.s. pirmą kartą susidūręs su tokiu principingu klientu jam nusileidau ir grąžinau pinigus, bet jei antrą kartą tektų susidurti – tai ginčiau ir savo, kaip pardavėjo, teises, nes tiesą pasakius, per daug yra išpūstas posakis – klientas visada teisus, ir pernelyg dažnai jį suprantame tiesiogine prasme.

    dėkoju už atsakymus

    Atsakyti
  4. Ovidijus

    Sveiki, nusipirkau vakar fotokamera, ir man ji nepatinka del prastos nuotrauku kokybes. Ji pirkta vakar, ar galima butu ja grazinti ir pasikeisti, primokant pinigu, kita brangesne preke?

    Labai aciu uz atsakyma,
    Ovidijus

    Atsakyti
  5. Atsakymas Ovidijui

    Jeigu kamera kokybiška, ji patenka į kokybiškų nekeičiamų ir negrąžinamų prekių sąrašą. Pasiūlytume tartis su pardavėju dėl prekės pakeitimo.

    Atsakyti
  6. Marijonas

    Pirktas nesiojamasis kompiuteris. Pirmaji menesi jau papuole kompiuteris i garantini aptarnavima, neperseniausiai istiko dar vienas techninis gedimas, pasalintas garantinio aptarnavimo. Taciau vel atsiranda gedimu, nors kompiuteriui vos metai. Ima manes netenkinti produkto kokybe ir patikimumas. Tai pakankami argumentai grazinti produkta praejus metams po pirkimo grazinti ji pardavejui?

    Atsakyti
  7. Vytas

    Sveiki pirkau mezon su plansetiniu samsung ,buvo 2 sutartys mezon ir ukio banko del plansetinio taciau visas pasirasymas vyko vienu metu ,tai yra pas ta paty vadybininka.
    Namie visai nera rysio ir atvaziave patikrino ir pasake:neimanoma teikti kokybiskas paslaugas“ tai sutarty tikrai nutrauks mezon interneto ,o kaip bus su plansetiniu? jis be 3G ir visai man bus nebenaudingas nes be interneto negalesiu jo naudoti!
    Kokia mano situacija ??? 🙂

    Atsakyti

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *